دلیل تفاوت کاربردی دو آسیاب جونیور و سدیمات شرکت برابندر

 

• تفاوت کاربردی این دو آسیاب قدرتمند شرکت برابندر به نوع آرد تولیدی این دو آسیاب بر‌می‌گردد.
با استفاده از آسیاب جونیور کاربر می‌تواند آردی مشابه آرد تولیدی در خط تولید خود را با تنظیم فاصله غلتک‌های این آسیاب در مقیاس آزمایشگاهی تولید کند که آرد تولیدی از این آزمایش بسته به نوع الک مورد استفاده در آسیاب و فاصله تنظیم‌شده غلتک‌ها و همچنین رطوبت گندم مورد استفاده، می‌تواند از نظر میزان سبوس موجود در آرد، اندازه ذرات و آسیب‌دیدگی نشاسته متفاوت باشد. غلتک‌های این آسیاب دارای شیارهای نوک‌تیز است که در بالا بردن قدرت برشی آسیاب و شکست ذرات آرد نقش بسزائی دارد. آرد تولید شده از این آسیاب می‌تواند برای انواع تست‌های آزمایشگاهی مانند تست‌های رئولوژی (فارینوگراف، اکستنسوگراف، آمیلوگراف، گلوتوپیک، میکرو ویسکوآمیلوگراف و …) سنجش میزان گلوتن مرطوب، ایندکس، فالینگ نامبر و … مورد استفاده قرار گیرد.
کمپانی برابندر برای بالا بردن دقت در انجام تست زلنی، آسیاب دیگری را به نام آسیاب Sedimat معرفی می‌کند. شیارهای غلتک‌های این آسیاب به شکل مواج و منحنی طراحی شده‌اند. این شکل شیارها باعث می‌شود که لایه‌های روئی دانه مانند سبوس و لایه‌های خارجی آلرون بصورت لایه‌ای برداشته شده و طی فرایند تولید آرد، خرد نشوند و آرد تولیدی حتی‌الامکان از لایه‌های درونی اندوسپرم باشد. با توجه به اینکه تنها بخشی از دانه گندم که در تمامی انواع آردها بصورت کامل حضور دارد، آرد حاصل از بخش‌های مرکزی اندوسپرم است و نقش سایر بخش‌ها مانند لایه‌های خارجی آلرون و سبوس بسته به درجه استحصال آرد متغیر است، اندازه‌گیری خصوصیات کمی و کیفی پروتئین این بخش از دانه، اطلاعات بهتر و دقیق‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
لازم به ذکر است که از آسیاب جونیور هم می‌توان برای انجام تست زلنی استفاده کرد اما دقت آسیاب سدیمات مخصوص تست زلنی طراحی شده است.

 

سایر مطالب مرتبط در کانال تلگرام:

https://t.me/pakfantechnology