شركت پاك فن با نزدیک به نیم قرن تجربه در صنایع غذایی و شیمیایی، و سابقه همكاری با مجرب‌ترین كارشناسان داخلی، اساتید دانشگاه و معروفترین كارشناسان خارجی و با داشتن همکاری و نمایندگی انحصاری از مشهورترین كمپانی‌های دنیا و در بخش‌های مختلف فعالیت داشته است.

شرکت پاک فن با داشتن امكانات بسیار وسیع، كادر فنی قوی، و ارتباط دائمی با معروف‌ترین كمپانی‌ها و مراكز علمی و فنی جهان، جهت همكاری با صنایع، مراكز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های كشور آمادگی كامل دارد، و طی چندین سال فعالیت و همكاری با صنایع، دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی كشور توانایی بالای خود را نشان داده است.

شرکت پاک فن نمایندگی کمپانی های بزرگ صنایع غذایی و شیمیایی

در ادامه به طور مختصر به معرفی کمپتنی‌هایی که پاک فن نمایندگی آنها را دارد خواهیم پرداخت. این کمپانی‌ها عبارتند از:

  1. برابندر (Brabender) آلمان
  2. نوازینا (Novasina) سوئیس
  3. دیكی جان(Dickey – John) اروپا
  4. اسوان تك (Swanteck) فرانسه
  5. استیبل می‌كروسیستم ( (Stable Microsystems) انگلستان
  6. زوتک (Zeutec) آلمان
  7. تیوز  (Tews) آلمان
  8. اسکولابور (Esco Labor ) سوئیس

اطلاعات مختصر در مورد کمپانی‌هایی که نمایندگی انحصاری آن‌ها در ایران بعهده شرکت پاک فن می‌باشد:

كمپانی برابندر آلمان (Brabender)

كمپانی برابندر كه در سال ۱۹۲۳ تأسیس شده است با بیش از ۹۰ سال سابقه مشهورترین و تنها كمپانی در جهان است كه كلیه دستگاه‌های لازم جهت آزمایش غلات و فرآورده‌های آن طبق استاندارد بین‌المللی مانند AACC امریكا، ICC اروپا و ISO بین‌المللی و استاندارد اروپا را ساخته و در تمام كشور‌های جهان مورد استفاده كارخانجات، آزمایشگاه‌ها، مراكز تحقیقاتی دانشگاه‌ها می‌باشد.

در ایران نیز از حدود چهل سال قبل دستگاه‌های این كمپانی مشهور مورد استفاده كارخانجات بزرگ مانند آرد، ، سازمان غله، مؤسسات استاندارد، دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی معتبر در حال حاضر دستگاه‌های کنترل کیفی خواص رئولوژیکی آرد و فرآورده‌های آن با بالاترین کیفیت جهت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی استفاده می‌شوند.

سابقه همکاری و نمایندگی انحصاری این کمپانی با شرکت پاک فن به ۴۰ سال رسیده است.

كمپانی دیكی جان امریكا ( Dickey – John )

كمپانی دیكی جان اولین طراح و سازنده دستگاه NIR در جهان است كه بطور بسیار گسترده در بازار جهان عرضه شده است و سال‌ها است مورد استفاده كارخانجات، آزمایشگاه‌ها، مراكز تحقیقاتی می‌باشد و بالاترین فروش دستگاه NIR در جهان را دارد.

در ایران دستگاه NIR ساخت این كمپانی مورد استفاده كارخانجات آرد، پژوهشکده‌های غلات، مراکز تحقیقاتی و… استفاده می‌شوند

كمپانی نوازینا سوئیس (Novasina)

این كمپانی مشهور سازنده دستگاه‌های پیشرفته اندازه‌گیری واتر اكتیویته Water Activity جهت تعیین زمان ماندگاری مواد غذایی مانند كیك، كلوچه، نان و غیره می‌باشد كه مورد استفاده کارخانجات، سازمان‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی می‌باشد. علاوه بر این دستگاه سازنده دستگاه‌های كنترل رطوبت نسبی، دستگاه‌های اندازه‌گیری رطوبت نسبی و درجه حرارت نیز می‌باشد.

تاکنون مدل‌های مختلف دستگاه‌های اندازه‌گیری واتراکتیویته ساخت این کمپانی، در ایران به کارخانجات، اداره استاندارد‌ها، سازمان غله دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و.. تحویل شده و با کنترل دقیق واتراکتیویته توسط این دستگاه‌ها، زمان ماندگاری محصولات تا چندین ماه افزایش یافته است.

کمپانی استیبل میکروسیستم انگلستان (Stable Microsystems)

با توجه به اهمیت و گسترش سنجش و آنالیز بافت كمپانی معروف ((Stable Microsystems انگلستان معروفترین سازنده دستگاه‌های بسیاردقیق و پیشرفته سنجش و آنالیز بافت (Texture Analyzer) در جهان می‌باشد.

سال‌ها است دستگاه‌های ساخت این کمپانی معروف در كشور‌های مختلف مورد استفاده صنایع، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی می‌باشد و با استفاده از این دستگاه‌ها جهت سنجش و آنالیز بافت و كنترل مواد در مراحل مختلف تولید و کنترل کیفی، کیفیت محصولات را به بالاترین حد كیفیت ارتقا داده كه مورد استقبال و رضایت كامل مصرف كنندگان در همه سطوح قرار گرفته است.

سنجش و آنالیز بافت (Texture) مواد و محصولات غذایی، داروئی، آرایشی، شیمیایی و بسیاری از محصولات صنعتی دیگر امروز در تمام جهان اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا نموده است و بدون سنجش و آنالیز آن‌ها نمی‌توان محصولات با كیفیت خوب و ثابت تولید نمود.

جهت تولید محصولات باكیفیت بالا، ثابت و استاندارد باید مواد اولیه، جریان مواد در فرآیند تولید و بسته‌بندی و محصولات نهایی مورد سنجش و آنالیز بافت آن‌ها قرارگرفته و تحت كنترل دقیق باشد.

کمپانی زوتک (Zeutec) آلمان

این کمپانی در زمینه ساخت دستگاه‌های NIR جهت صنایع مختلف غذایی بخصوص آرد و غلات، صنایع شیمیایی، صنایع داروئی و آرایشی و… می‌باشد. این دستگاه‌ها بسیار دقیق و پیشرفته بوده و تمام مراحل اپراتوری و کالیبراسیون توسط نرم‌افزار انجام می‌گیرد.