موارد استفاده دستگاه تکسچر آنالایزر در صنایع بسته‌بندی

 

• بررسی حد تحمل انواع بسته‌بندی‌ها در برابر شکنندگی، سوراخ‌شدن و پارگی با دقت و تکرارپذیری بسیار بالا. با توجه به اینکه وزن مواد مورد استفاده در بسته‌بندی‌های مختلف بر قیمت تمام‌شده آن‌ها و در نتیجه مسائل اقتصادی کارخانه تاثیر دارد و تمام کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند وزن کمتری از مواد را در بسته‌بندی بکار ببرند، از طرف دیگر با کاهش وزن بسته‌بندی‌ها استحکام آن‌ها کاهش می‌یابد که در نتیجه نقش اصلی بسته‌بندی که حفاظت از محصول است را زیر سوال می‌برد. در نتیجه همواره پیدا‌کردن وزن مناسب بسته‌بندی که در عین اقتصادی بودن استحکام لازم و کافی را داشته باشد از نظر کارخانجات مورد توجه و اهمیت است.
• بررسی میزان نیروی موردنیاز برای بازکردن بسته‌بندی‌های مختلف توسط مصرف‌کننده، مخصوصا بسته‌بندی‌های ایزی اوپن که علاوه بر آسان‌بودن بازشدن، لازم است که بسته‌بندی از استحکام لازم هم برخوردار باشد.
• بررسی قابلیت ارتجاعی و برگشت‌پذیری انواع بسته‌بندی بعد از تحت فشار قرار‌گرفتن در هنگام انبارداری و حمل. همانطور که واضح است شکل بسته‌بندی‌ها در انتخاب محصول توسط مشتری نقش مهمی را ایفا می‌کند. یک محصول با کیفیت مناسب با بسته‌بندی دفرمه‌شده بسیار کمتر از زمانی که با بسته‌بندی شکیل به بازار عرضه می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد.
• بررسی میزان فشار لازم برای بیرون‌آمدن محصول از داخل بسته‌بندی در مورد محصولاتی مانند شکلات‌های با طرح بسته‌بندی کرم، کرم‌ها و قرص‌ها و … و همچنین محصولاتی که دارای بسته‌بندی‌های پمپی هستند مانند مایع ظرفشوئی، مایع دستشوئی، انواع ژل‌ها و … . سهولت بیش از حد خروج محصول از بسته‌بندی باعث هدر رفت محصول در حین مراحل پس از مصرف و حتی در طول بسته‌بندی می‌شود و از طرفی بروز مشکل برای خروج محصول از بسته‌بندی هم مصرف‌کننده را دچار مشکل کرده و باعث می‌شود مصرف‌کننده نتواند بهره لازم را از محصول برده و از بازار پسندی محصول کم شود.

 

سایر مطالب مرتبط در کانال تلگرام:

https://t.me/pakfantechnology